• gastvrij

    May 12, 2017

    Vanmorgen was ik te gast bij de gemeente Olst-Wijhe. Meestal gaat iemand naar de gemeente om iets te regelen, op te halen of iets aan te vragen maar vandaag was ik er als zzper op uitnodiging van de burgemeester en wethouder. Ik was er samen met een andere zzper en wij werden zeer gastvrij ontvangen. We kregen een uitgebreide rondleiding en er was heel veel ruimte voor onze presentaties. Wat een geweldig leuk idee van de gemeente! Bij deze nogmaals hartelijk bedankt voor deze leuke ochtend.

    Lees meer >> | 263 keer bekeken

  • Roodborstje

    May 7, 2017

    Vorig jaar op koningsdag overleed mijn schoonmoeder. Zij hield als kind al veel van vogels en op latere leeftijd zorgde zij voor haar vogels in haar tuin. Ze sneed  blokjes kaas in hele kleine stukjes; zo voerde ze haar gevederde vrienden uit haar hand. In het hospice stond een vogelhuisje voor het raam en alsof het zo moest zijn kwamen er vogels voor haar raam. Een klein mooi roodborstje had zij altijd in haar tuin en ook in het hospice was dat mooie beestje dagelijks te zien. Toen zij was gestorven prijkten er vogels op haar rouwkaart en natuurlijk was daar ook een roodborstje bij. Het is nu een jaar later... ik heb zin om een roodborstje te schilderen. Bij deze gedaan, dat er maar veel vogelvrienden van mogen genieten.

     

    Lees meer >> | 425 keer bekeken

  • Ondernemershuis Deventer

    April 14, 2017

    Vanmorgen op onze open coffee Deventer waren er 21 mensen op bezoek. Het ondernemershuis aan de Zuthpenseweg is een geweldige bruisende plek waar wij onze open coffees mogen organiseren elke tweede vrijdagochtens van de maand. Het thema was verdienmodellen. Heb kennis gemaakt met enkele kunst collega's, altijd erg leuk om dan nadere afspraken te maken.

    Lees meer >> | 281 keer bekeken

  • Open Coffee Deventer

    March 10, 2017

    Vanmorgen een bijeenkomst gehad bij het Ondernemershuis Deventer met de bezoekers van ocdeventer. 

    In juli 2015 heb ik open coffee Deventer e.o. opgericht.  In mijn visie draait netwerken om personen en hun verhalen. Interesse en luisterbereidheid zijn belangrijkere eigenschappen dan een snelle babbel.

     
    Open coffee Deventer groeit nu langzamerhand uit tot een netwerkclub die laagdrempelig is, een gevarieerd aanbod heeft en waar mensen kunnen ontmoeten en verbinden in een ongedwongen sfeer precies zoals ik het in 2015 voor ogen had.
     
    Wil je ook deelnemen? mail dan even naar ocdeventer@gmail.com en we plaatsen je op de lijst.
     

    Lees meer >> | 379 keer bekeken

  • Het boerderijtje

    October 23, 2016

    Het boerderijtje

    "Ik heb deze week toch zo'n mooi schilderij gezien" mijmert mijn oude vader van 93 vanmorgen als we hem bezoeken. Ik vraag waar hij dat schilderij heeft gezien. 'Bij de winkel voor tweedehands spullen in het dorp" zegt hij. Zijn blik wordt vrolijk als hij vertelt over het schilderij. "Waarom heb je het niet gekocht?" vraag ik." Nee".... hij knikt beslist... "op mijn leeftijd ?".."nee hoor, ik kan ook best genieten zonder het werk elke dag te zien". Ik vind het in zekere zin wel wijs wat hij zegt, maar ook zo jammer omdat ik aan hem zie dat hij het een mooi schilderij vindt. Ik vraag door... waar hangt het dan? hoe groot is het? wat staat erop afgebeeld. Hij weet het precies, er staat een boerderijtje op. We nemen afscheid en ik kijk M. aan en zeg hem, ik wil naar die winkel. Kijken of dat schilderij er nog is. M. snapt meteen wat ik bedoel. Bij de winkel aangekomen zie ik al snel het schilderij. De eigenaar van de winkel weet het ook precies. Jouw vader stond er een hele tijd voor te kijken... dat is hem! We kopen het en nemen het direct mee. Mijn vader hoort ons niet binnenkomen... hij is nogal doof . Ik druk het schilderij in zijn handen. De reactie van hem is onbetaalbaar. Zo blij verrast.. we hangen het schilderij meteen op, tegenover de stoel waar hij altijd zit. "Pa" zeg ik nog, meteen genieten hoor als je iets mooi vindt niet wachten.. lachend gaan we weer naar huis. he... lekker!

     
    Leuk
     
    Reactie

    Lees meer >> | 396 keer bekeken

  • kunstpost

    August 9, 2016

    Kunst op bestelling; kan dat? Werkt dit?

    Stelling

    Ja natuurlijk kan dat en werkt het. Voor de kunstkoper is het heel fijn en gemakkelijk en voor de kunstenaar is het vanzelfsprekend ook heel efficient. 

    Lees meer >> | 855 keer bekeken

  • Toeristen

    July 22, 2016

    Vanmiddag een man en een vrouw in mijn atelier. Ze kampeerden op de camping bij de Worp aan de IJssel. "We zijn eigenlijk nog nooit zo in de regio Salland geweest, maar het is hier prachtig". Ik vertel dat ik graag aan de boorden van de IJssel woon omdat het landschap zo gevarieerd is met mooie hanzesteden, lieflijke dorpjes, weilanden en bossen."We weten nog niet waar we volgende week heen zullen gaan", zegt de vrouw. Misschien de veluwe of naar de bossen? vraag ik... "nee niet de bossen in" zegt ze, "daar heb ik altijd gewoond", maar ik vind bossen zo deprimerend... Ik kijk haar verbaasd aan. Goh nooit zo over bossen gedacht. Misschien het veluwemeer opper ik... ja zegt ze de weidse vlakten daar houd ik van.... dan lopen ze verder de stadse stegen in als toevallige passanten... wie zij zijn... ik zal het nooit weten...

    Lees meer >> | 429 keer bekeken

  • Cats

    June 10, 2016

    Het is altijd spannend als mensen voor het eerst een schilderij in opdracht gaan bekijken. 

    Spannend voor de mensen, zou het mooi geworden zijn? en ook voor mij.. zouden ze het mooi vinden?

    En als dan de mensen bij het zien van hun schilderij tot tranen toe ontroerd worden dan weet ik... het is goed. daar doe ik het voor.

    Lees meer >> | 620 keer bekeken

  • atelier Papenstraat 2 Deventer

    May 22, 2016

    Vandaag mijn kleine ateliertje ingericht. Dochterlief en schoonzoon wonen sinds kort in een oud pakhuis in de Papenstraat in Deventer. Een bijzonder pand  en het leuke is dat ik op de begane grond mag exposeren in een leuke ruimte. Zodra het kan zal ik er zijn. Open op afspraak en als ik er zelf ook ben. Komt dat zien!

    Lees meer >> | 743 keer bekeken

  • Nieuw logo en foto open coffee Deventer

    March 20, 2016

    Sinds kort zitten wij als open coffee Deventer op twitter met als adres: @coffee_open.

    Het logo is gemaakt door Proper Art en de prachtige foto van een koffiebruin Deventer aan de IJssel  is van topfotograaf Bob van den Berg uit Deventer. 

    Volg je ons? stellen we zeer op prijs, via deze link en via facebook en linked in kan je altijd zien wanneer de volgende open coffee is. Elke tweede vrijdag van de maand bij... Restaurant De keizer op loopafstand station in het centrum. Eerste verdieping. Misschien tot ziens? 

    Lees meer >> | 505 keer bekeken

  • Meer blogs >>