Toeristen
Vanmiddag een man en een vrouw in mijn atelier. Ze kampeerden op de camping bij de Worp aan de IJssel. "We zijn eigenlijk nog nooit zo in de regio Salland geweest, maar het is hier prachtig". Ik vertel dat ik graag aan de boorden van de IJssel woon omdat het landschap zo gevarieerd is met mooie hanzesteden, lieflijke dorpjes, weilanden en bossen."We weten nog niet waar we volgende week heen zullen gaan", zegt de vrouw. Misschien de veluwe of naar de bossen? vraag ik... "nee niet de bossen in" zegt ze, "daar heb ik altijd gewoond", maar ik vind bossen zo deprimerend... Ik kijk haar verbaasd aan. Goh nooit zo over bossen gedacht. Misschien het veluwemeer opper ik... ja zegt ze de weidse vlakten daar houd ik van.... dan lopen ze verder de stadse stegen in als toevallige passanten... wie zij zijn... ik zal het nooit weten...